Historia spółki DZT Tymińscy sięga początków lat 90-tych dwudziestego wieku kiedy to prezes Zbigniew Tymiński wziął w leasing park maszynowy, hale oraz zatrudnił byłych pracowników Spółdzielni wielobranżowej w Bacikach Średnich w pobliżu Siemiatycz.
  Nowo powstała firma Kondor przejęła dotychczasową produkcję Spóldzielni. W 1997 roku przekształciła się ona w Kondor Trans i poszerzyła swoją działalność o międzynarodowy transport drogowy. Pod koniec lat 90-tych firma Kondor produkowała głównie drobne elementy metalowe. Najważniejszym klientem, odbiorcą wsporników siedzenia, był ówczesny producent foteli Tongheung - ZTS Polska w Grójcu, spółka zależna Daewoo-FSO. Po upadłości koreańskiej spółki Daewoo nowo powstała firma DZT Dorota Tymińska przejęła w 2002 roku na terenie zakładu w Parczewie produkcję podsufitek, podczas gdy w Bacikach Średnich nadal kontynuowano produkcję części metalowych.
  Na początku 2005 roku firma DZT została zmuszona do przetransportowania wszystkich maszyn i urządzeń do Bacik Średnich, gdzie rozpoczęto produkcję podsufitek do samochodów Lanos i Matiz. Od 31 grudnia 2007 roku firma zmienia nazwę na DZT Tymińscy sp. j. i Poza produkcją w głównym zakładzie w Bacikach Średnich od 2006 roku rozwijana jest własna narzędziownia, zlokalizowana w Lubartowie.
  Dynamiczny rozwój firmy został również zauważony na zewnątrz. Firma DZT została wyróżniona w II edycji rankingu "Wehikuły czasu" w województwie podlaskim. Nagrody wręczono we wrześniu 2007 roku. Organizator, Gazeta prawna oraz firma D&B, nagrodziła firmy najbardziej wiarygodne finansowo, dynamicznie tworzące miejsca pracy.